پیشنهاد سردبیر

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان خراسان رضوی گفت: میانگین دمای هوا در مناطق مختلف این استان روند کاهشی داشته و از دیروز (پنجشنبه) تا روز دوشنبه هفته آینده بیش از ۱۸ درجه کاهش دارد.

دمای هوا در خراسان‌رضوی ۱۸ درجه کاهش می‌یابد

زهرا آهنگرزاده روز جمعه افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده روند کاهش نسبی دما تا اوایل وقت روز دوشنبه در استان خراسان رضوی ادامه دارد .

وی ادامه داد: بر این اساس دمای شهر مشهد که دیروز( پنجشنبه) ۲۶ درجه بود در آخر وقت روز یکشنبه به ۱۷ درجه و در اول وقت روز دوشنبه به هشت درجه سلسیوس کاهش پیدا خواهد کرد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: تا روز یکشنبه هفته پیش رو شاهد ناپایداری‌های جوی با شدت و ضعف خواهیم بود، به طوری که انتظار بارش های رگباری همراه با رعد و برق وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: در مناطق سردسیری و کوهستانی استان خراسان رضوی نیز احتمال بارش تگرگ، باران و برف و تشکیل مه نیز پیش بینی می‌شود.

وی گفت: همچنین در این مدت وزش باد شدید به ویژه در مناطق بادخیز استان با احتمال خیزش گرد و خاک و احتمال بروز خسارت پیش بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۱۰ درجه و بردسکن با ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهر استان بوده اند، در این مدت مشهد تجربه دمای بین ۱۵ تا ۲۶ درجه سلسیوس را داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت از بین گزارش ۱۷ ایستگاه هواشناسی استان خراسان رضوی، بیشترین میزان بارش از شهرستان سبزوار با یک و سه دهم میلی متر ثبت شده است.

آهنگر زاده افزود : بیشترین سرعت وزش باد نیز به صورت مشترک از دو شهرستان سرخس و تایباد با سرعت ۵۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.